etcetera

Eén van mijn MG Midgets die ik heb gehad. Een MK-1 met een bijzonder neusje. Op de achtergrond mijn eerste Citroën Dyane. Beide auto's komen niet meer voor in het kentekenregister van de RDW. Van mijn Dyane snap ik dat; die heb ik behoorlijk "opgereden" maar wat is er gebeurd met die mooie MG?

We praten hier over 1974.

Dit was mijn tweede MG Midget. Een MK lll. Een geweldig goed autootje waar ik veel plezier aan heb beleefd. Deze auto staat nog steeds in het kentekenregister van de RDW dus hij rijdt nog steeds rond. Ik zou hem graag nog eens terug zien.

 

Mijn allereerste Dyane. Hierna heb ik er nog vier gehad. Zie het hiernavolgende.

Ik ben een liefhebber van de 2cv en de varianten die op basis daarvan gemaakt zijn. Een tijd lang heb ik ook een Acadiane gehad die ik had ingericht als kleine camper. De manier om Frankrijk te beleven is met een pruttelende tweecylinder het land doorkruisen. De Aca is verkocht maar de 2cv heb ik tot op de dag van vandaag.

Ik ben zeer geinteresseerd in auto's en dan met name  modellen die zich onderscheiden van de grote grijze massa voor huishoudelijk vervoer. Door mijn kontakten ben ik in staat om in vrijwel alle auto's van de verschillende merken te rijden die op de Nederlandse markt komen. Zoals bv in de nieuwe Morgan driewieler. Wel een spartaanse ervaring!

Een Lotus Elise in een basic racy uitvoering. Ook niet verkeerd. Dit is een goed voorbeeld van een rationele en zinvolle sportauto.

Ik heb ook in de Morgan Aero gereden. Meer dan driehonderd pk zonder elektronika. Dan is het belangrijk dat je iets subtieler met je rechtervoet speelt. Overigens die moeizaam uitziende uitstapmanouvre ligt niet aan mijn leeftijd maar aan de zeer brede dorpel die je moet "nemen" om buiten (of binnen) te komen.

Een keer in een Bentley rijden, wie wil dat nou niet.

Superieure materialen en een prachtige afwerking in het interieur, veel power en een mooi geluid.

Maar het rijdt als een gewone auto. Vergeet rijden in stilte en rust. Deze auto produceert net zoveel rijgeluid als de gemiddelde hedendaagse auto. Weer een mythe in rook opgegaan. Voor mij althans. 

En dat voor 220.000 Euro in de uitvoering die je hier ziet.

Even in de Alfa Romeo 4C gereden.

Een echte compromisloze sportwagen die heel wat geluid (herrie) produceert. Als je hiermee op vakantie gaat of dagelijks gebruikt dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid hoorschade.

Je hoort mij echter niet klagen. De meeste mensen zullen er nooit in rijden.

Vooruit, nog eentje dan. De Jaguar F type. Ik kan er kort over zijn: als je een fantastische sportauto zoekt met geweldige prestaties en prachtige looks dan staat je keuze hier. En dan heb ik het nog niet gehad over de indrukwekkende geluiden die deze powerbak produceert. Al een beetje jaloers?